poziom oleju w GDI

anty – ANTY TOKIO - HOTEL !!!…

Temat: Spala olej - co robić ?
Cześć Dzisiaj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka poziomu oleju , kupiłem na sacji literek i wlałem cały ! Po przyjeździe stwierdzam że mam stan prawie na full czyli wcięło nieźle. Przebieg od ostatniej zmiany to ok 7 tyś zalany został mobilem 10W40. Obadałem że wycieków nie ma (pod autem nie widać), w płynie oleju nie widać. Auto ma przebieg 172 tyś. ... Czy wymiana jest problematyczna w GDI ? A może olać to i dolewać oleju? , może spróbować zmienić na castrola przy następnej wymanie ? Co robić? P.S. A wogóle co ile km zmieniać olej ?? 10 tys. ?
Źródło: forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=27171



Temat: [EA5 2.5]jaki olej? galant 2,5 v6 98r.
Dzis bylem na przegladzie za 50 zl.Zmieniono mi filtr i olej w silniku 5,5 litra.Teraz na bagnecie mam sporo ponad maximum. Ile oleju wchodzi standardowo do 2351 gdi ? Gdzies na forum wyczytalem,ze za duzy poziom moze byc grozny. Prosilbym o ustosunkowanie sie do powyzszych informacji [ Dodano: 25-06-2007, 19:31 ]
Źródło: forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35699


Temat: co robic ?!?!?!?! problem z przyspieszeniem
Witam motomaniaków Dziś zainspirowany w/w tematem ( też zastanawia mnie poziom przyspieszenia mojego gala 2,4 gdi ?! ) postanowiłem sprawdzić organoleptycznie czas przyspieszenia od 0-100 km/h Test wypadł na poziomie 10 ... 2,0 16v sochc 136km i wydaje mi się że był szybszy Lecz to tylko złudzenie w galu VI generacji z silnikem 2,4 gdi po prostu nie czuć tak przyspieszenia ale swoje ... która mnie dręczy to dość głośna praca jak na jednostkę benzynową nie porównywalnie głośniej jak w 2,0 4g63 może to wina zimówek ale raczej silnik .Olej zalany 0w30 Castrola przebieg auta...
Źródło: forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=34880


Temat: 2.4 GDI-zly test na spaliny
Tak jak Bartek mówi, ale do tego dołożyłbym wymianę filtra paliwa, filtra powietrza. Ja miałem w swoim GDI w pierwszym przeglądzie emisję CO na poziomie 0.199% przy max normie 0.2 (wolne obroty w zakresie 2500 - 3500). Do drugiego przeglądu zrobiłem co następuje: filtr paliwa, filtr powietrza, wymiana oleju i filtra co 5k mil, dolewka Ceramizera przy pierwszej wymianie, wymiana świec, co 3 miesiące czyszczenie sprayem (specjalny spray do czyszczenia dolotu) przepustnicy na wolnych obrotach, co 3 miechy dolewka przy tankowaniu "fuel injector cleanera". W efekcie na drugim teście miałem CO na poziomie...
Źródło: forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=23969


Temat: [Cari 1.8 GDI] poszarpywanie powyżej 2600obr/min
mam na liczniku 130k KM). Mam wrażenie że jest go tam za dużo (zawsze powyżej HOT - choć ciężko tak na prawdę ocenić to co widać na bagnecie, olej jest czyściuteńki, przezroczysty), ale ogólnie nie mogę się do niej przyczepić. Zanim oddam GDI z automatem w ręce "fachowców", którzy na pewno go "naprawią" chciałbym prosić o opinie na temat tego dziwnego obajwu oraz poziomu oleju w skrzyni. Z góry dzięki. PS - nowy post z powodu problemów z wyszukiwaniem
Źródło: forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=26758


Temat: [Cari 1.8 GDI] Lewarek zmiany biegów ???
Witam wszystkich Posiadam Carisme 1,8 Gdi w wersji I. Wiem że temat ciężkiej zmiany biegów był poruszany wiele razy ale przeczytałem już chyba wszystko i nie znalazłem odpowiedzi. Mój problem polega na tym ze lewarek w pozycji "neutralnej" prawo-lewo pracuje z dużym oporem co utrudnia zmianę biegów w mojej Cari :( Poza tym biegi wchodzą bez żadnego zgrzytu i zacięcia. Sprawdzałem olej w skrzyni biegów. Olej jest czysty a poziom w normie, linki pracują jak należy nie są zapieczone i nic nie haczy, grubo nasmarowałem również cały mechanizm lewarka i nic to nie...
Źródło: forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30253


Temat: dziwny dym z tłumika
litrów w cyklu mieszanym. Po trasie nawet ok 8 przy leciutkiej nodze.Co do stanu oleju, wymieniam co 10 tysięcy, bo samochod ma rzekomo przjechane 84 tys. w tej chwili, gdzie ja ... ubytki sa, ale z nieszczelnej mi sie wydaje glowicy- z tylu. Czy normalne jest aby gDI mialo charakterystyczne stukanie, tak jak by szklanki, albo delikatnie panewka, albo zawory..ale tylko na wolnych...
Źródło: forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36864


Temat: Volkswagen Passat 2.0 tdi 140h (2006r) bieże olej co robić!
najważniejsze czyli normy zużycia podawane rzez producentów, jeśli nie zostaną przekroczone nikt nie uwzględni reklamacji: Normy zużycia oleju - Opel Astra Classic 1.6 16V do 1,6 l/tys. km - Mitsubishi Space Star GDI do 1,0 l/tys. km - Renault ScĂŠnic 1.6 16V do 0,5 l/tys. km - Volkswagen Touran 2.0 TDI do 1,0 l/tys. km. Jak widzisz norma zużycia oleju dla 2.0tdi ... nie dla Opla (GM)! Producentom łatwiej nakazać kontrolę poziomu oleju co 1 tyś km i problem z głowy.
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=15846


Temat: [Cari 1.8 GDI] Poziom oleju w skrzyni automatycznej
Witam mam pytanie odnosnie poziomu oleju w automacie , czy zbyt wysoki poziom ma jakis uboczny wplyw na prace skrzyni . Zauwazylem ze w mojej skrzyni przy zimnym silniku na bagnecie jest ok. 3mm powyzej poziomu '' HOT ''. Dzieki za odpowiedzi
Źródło: forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37636


Temat: Olej
A ja własnie słyszałem ze silnik bierze olej i jest to całkiem normalne zjawisko. Co prawda mechanik ze mnie żaden ale pogrzebałem w necie i znalazłem np ten cytat " Z użycie oleju przez silnik to normalne zjawisko, tyle że jedne potrzebują go bardzo dużo, a inne niemal nie wykazują ubytków. Potoczna opinia jest taka, że ilość przepalanego oleju zależy głównie od stanu silnika - jeżeli jest nowy, to nie powinien zużywać go wcale. To nieprawda! Poza kondycją silnika na zużycie oleju wpływ ma również jego konstrukcja i sposób eksploatacji. Oleju może ubywać z kilku przyczyn. Najprościej, bo gołym okiem, da się stwierdzić wycieki oleju z silnika. Zazwyczaj nieszczelności pojawiają się w okolicach uszczelki pokrywy zaworowej, uszczelki pod głowicą lub uszczelniaczy wału korbowego lub rozrządu. Niestety, znalezienie miejsca wycieku bywa trudne, bo pęd powietrza w czasie jazdy zazwyczaj rozprowadza olej po całym silniku. Część oleju jest też w silniku spalana. Do komory spalania trafia olej, który przecisnął się przez niewystarczająco szczelne pierścienie tłokowe czy też uszczelniacze zaworowe. Im cięższe warunki pracy (wysokie obroty, duże obciążenie), tym zużycie oleju większe. Dlatego właśnie najmniej oleju, czyli w zasadzie ... te benzynowe, jak i diesle. Największymi niszczycielami oleju są wysilone jednostki sportowe. Tu zużycie mierzy się w litrach na 1000 km. Jak sprawdzić? -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- W czasie kontroli poziomu oleju auto musi stać na płaskiej powierzchni. Niewielkie pochylenie może zafałszować wynik. Jeżeli silnik jest ciepły, należy zawsze odczekać co najmniej kilka minut, aż olej spłynie do miski z zakamarków silnika. Najpierw wyciągamy bagnet, wycieramy go niepylącą szmatką lub ręcznikiem papierowym. Następnie sprawdzamy poziom. Warto zwrócić uwagę na stan oleju. Jeżeli ma dziwny kolor, np. jest jasny i mętny, lub jest go więcej niż przy poprzedniej kontroli, jedziemy do warsztatu! Jak często? Większość producentów dopuszcza zużycie oleju na poziomie nawet ponad litr na każde 1000 km. W większości aut różnica między stanem maksymalnym i minimalnym na bagnecie wynosi ok. 1 litra, przy czym ostra jazda ze stanem minimalnym bywa ryzykowna. Dlatego właśnie w przypadku sprawnych aut sprawdzamy olej przynajmniej raz na 1000 km lub przed każdą dłuższą trasą. Uwaga! Wiele nowych silników "na dotarciu" przez pierwszych kilka tys. km zużywa nawet 2 l oleju na 1000 km! Sprawdzajmy częściej! Uwaga na dolewki! Jeżeli zauważymy, że stan na bagnecie zbliża się do minimalnego, dolewamy oleju. W miarę możliwości używamy takiego samego oleju, jaki był nalany do silnika. Bardziej ryzykowne jest mieszanie ze sobą różnych olejów, szczególnie jeśli mają odmienne parametry. Teoretycznie wszystkie oleje silnikowe są ze sobą mieszalne, ale dolewka oleju gorszej jakości powoduje, że cały olej traci swoje parametry. Tak czy inaczej bezpieczniej jest doraźnie dolać "na chwilę" nawet gorszego oleju, niż chociaż przez moment jeździć na sucho! Potem jak najszybciej wymieniamy cały olej na nowy! Oleju dolewamy tylko do schłodzonego silnika! Skąd te wycieki? Wycieki oleju mogą wynikać z uszkodzenia uszczelek i uszczelniaczy spowodowanego starzeniem się materiału lub zużyciem eksploatacyjnym. Nie wolno ich nigdy lekceważyć. Kapiący olej zagraża środowisku naturalnemu, niszczy elementy gumowe, a nawet jeśli trafi na rozgrzany wydech, grozi pożarem. Uwaga! Wycieki oleju mogą świadczyć o zaawansowanym zużyciu auta - jeżeli silnik ma zużyte pierścienie tłokowe i gładzie cylindrów, dochodzi do wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej. Gazy wypychają olej przez uszczelki. Normy zużycia oleju - Opel Astra Classic 1.6 16V do 1,6 l/tys. km - Mitsubishi Space Star GDI do 1,0 l/tys. km - Renault ScĂŠnic 1.6 16V do 0,5...
Źródło: motocyklisci.kalisz.pl/viewtopic.php?t=829


Temat: [EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast
tym póżniej) Predkościomierz działa Wskaźniki temperatury i poziomu paliwa OK Napotkane problemy: 1. Całkowity brak podświetlenia ("widze ciemność! widze ciemność!!!!! NIC nie widze") 2. Nie działa kontrolka poziomu oleju (ta pomarańczowa, nie czerona od ciśnienia) 3. Brak kontrolki GDi-ECO 4. Obrotomierz nie działa Rozwiązania problemów: 1. Podświetlenie zegarów nie otrzymuje sygnału o włączeniu stacyjki. (Informacja od Tommka) Należy podać 12v na złącze wejściowe zegarów w miejsce gdzie w zwykłych zegarach jest kontrolka poziomu oleju. 2. Kontrolka poziomu oleju w HC jest podłączona do innego pinu, niz w zwykłych, więc trzeba wykonać mostek do ... metodę: zrobić kontrolkę: wykorzystałem kontrolkę haka do zrobienia kontrolki GDi ECO. Wyczyściłem (zmywaczem do farb sitodrukowych) farbę czarną i zielioną z poliwęglanu na którym są namalowane kontorlki, wydrukowałem na przezroczystej folii zielony napis GDi ECO na czarnym tle, pokryłem matową foilą, żebi się mocno nie odróżniał od reszty tła i nakleiłem w miejscu po kontrolce haka. Elektrycznie trzeba omomierzem sprawdzic gdzie i ... odpada problem z kontrolką GDi ECO. Moze to dość skomplikowanie brzmi, ale tak naprawdę skomplikowane nie jest i ktoś mający pojęcie o elektronice sobie poradzi na 100%. Gotowe naklejki GDi ECO...
Źródło: forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35702


Temat: [EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast
Wiem, wiem, że już było... Ale zrobiłem z tego instrukcję obsługi, więc może następnym razem komuś będzie lepiej... Zacznijmy od samej tarczy zegarów: Złącza tarczy zegarów wymagają następującej modyfikacji: 1. Kontrolka poziomu płynu spryskiwacza – z pinu nr 3 robimy mostek do żaróweczki kontrolki 2. Kontrolka poziomu oleju – z pinu nr 5 robimy mostek do żaróweczki kontrolki, za mostkiem przecinamy ścieżkę. 3. Zasilanie modułu HC – robimy mostek z pinu nr 4 do ściezki z pinu nr 5 za jej przecięciem. 4. Kontrolka GDI – tu wykorzystałem wolne miejsce pod kontrolkę powyżej kontrolki „check engine” – mostek z pinu nr 16 do ścieżki pinu nr 8. Niestety, trzeba zupełnie izolować tą kontrolkę i mostkować również +12V, więc łatwiej jest użyć kontrolki haka jako GDI. Na zdjęciu zaznaczyłem własne rozwiązania "mostkowania": W przypadku zegarów do samochodów z GDI trzeba zrobić własną kontrolkę GDI-ECO. Ja wydrukowałem na drukarce laserowej na zielonej przezroczystej i samoprzylepnej folii. Jednak tarcze z HC mają ... byłby bezbarwny ultra matt lakier. Jednak jak ktoś nie pała żądzą posiadania kontrolki GDI, to lepiej odpuścić tą zabawę, albo używać kontrolki haka zamiast GDI. Obrotomierz: Tak jak pisał Bartek, płytka ... A tu zdjęcie z zaznaczonymi elementami: [img][/img] Zdjęcie przedstawia wersję z 2.4 GDI (4G64), ale w przypadku silnika 2.0 (4G63) różnica tkwi tylko w skalowaniu w układzie równoległym rezystorów, który w ... odpuściłbym sobie robienie kontrolki GDI
Źródło: forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35702


Temat: [Cari 1.8 GDI] Witajcie Mitumaniaki! Pierwsze pytania no i z
Witajcie wszyscy miłośnicy Mitsubishi! Ogłaszam wszem i wobec, że Rafał kupił swoje pierwsze auto i wybrał Carisme 1.8 GDI DYNAMICS z 2000r Auto zostało przywiezione z Niemiec przez dobrego znajomego (od ... powietrza - olej - Cari miała zimowe opony, więc kupiłem jej opony Fulda Carat Progresso 195/60/R15 Właśnie wróciłem z urlopu znad morza ok. 1300km i w trasie spaliła 6.9 litra z ... psiknąć jeszcze raz. 3. Czasem nie wskakuje mi wsteczny. Na forum przeczytałem o tulejkach lub dokręceniu jakiejś nakrętki. Posty dotyczyły Cari 1.6 lub DiD 1.9. Czy w 1.8 GDI jest taka ... duży problem. 4. Lusterka elektryczne ruszają się tylko w jedną stronę w poziomie i jedną w pionie. W drugą stronę musze pomagać im palcem. Skoro silniczki działają, to chyba wystarczy tylko...
Źródło: forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=15405


Temat: [e39] 525i bierze olej
moze nei praca naukowa ale autoswiat Z użycie oleju przez silnik to normalne zjawisko, tyle że jedne potrzebują go bardzo dużo, a inne niemal nie wykazują ubytków. Potoczna opinia jest taka, że ilość przepalanego oleju zależy głównie od stanu silnika - jeżeli jest nowy, to nie powinien zużywać go wcale. To nieprawda! Poza kondycją silnika na zużycie oleju wpływ ma również jego konstrukcja i sposób eksploatacji. Oleju może ubywać z kilku przyczyn. Najprościej, bo gołym okiem, da się stwierdzić wycieki oleju z silnika. Zazwyczaj nieszczelności pojawiają się w okolicach uszczelki pokrywy zaworowej, uszczelki pod głowicą lub uszczelniaczy wału korbowego lub rozrządu. Niestety, znalezienie miejsca wycieku bywa trudne, bo pęd powietrza w czasie jazdy zazwyczaj rozprowadza olej po całym silniku. Część oleju jest też w silniku spalana. Do komory spalania trafia olej, który przecisnął się przez niewystarczająco szczelne pierścienie tłokowe czy też uszczelniacze zaworowe. Im cięższe warunki pracy (wysokie obroty, duże obciążenie), tym zużycie oleju większe. Dlatego właśnie najmniej oleju, czyli w zasadzie tak mało, że normalny użytkownik nie jest w stanie zauważyć żadnych ubytków, zużywają dobrze utrzymane, niewielkie silnki benzynowe o dosyć prostej konstrukcji. Znacznie bardziej "olejożerne" są silniki wyposażone w turbosprężarki, zarówno te benzynowe, jak i diesle. Największymi niszczycielami oleju są wysilone jednostki sportowe. Tu zużycie mierzy się w litrach na 1000 km. Jak sprawdzić? -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- W czasie kontroli poziomu oleju auto musi stać na płaskiej powierzchni. Niewielkie pochylenie może zafałszować wynik. Jeżeli silnik jest ciepły, należy zawsze odczekać co najmniej kilka minut, aż olej spłynie do miski z zakamarków silnika. Najpierw wyciągamy bagnet, wycieramy go niepylącą szmatką lub ręcznikiem papierowym. Następnie sprawdzamy poziom. Warto zwrócić uwagę na stan oleju. Jeżeli ma dziwny kolor, np. jest jasny i mętny, lub jest go więcej niż przy poprzedniej kontroli, jedziemy do warsztatu! Jak często? Większość producentów dopuszcza zużycie oleju na poziomie nawet ponad litr na każde 1000 km. W większości aut różnica między stanem maksymalnym i minimalnym na bagnecie wynosi ok. 1 litra, przy czym ostra jazda ze stanem minimalnym bywa ryzykowna. Dlatego właśnie w przypadku sprawnych aut sprawdzamy olej przynajmniej raz na 1000 km lub przed każdą dłuższą trasą. Uwaga! Wiele nowych silników "na dotarciu" przez pierwszych kilka tys. km zużywa nawet 2 l oleju na 1000 km! Sprawdzajmy częściej! Uwaga na dolewki! Jeżeli zauważymy, że stan na bagnecie zbliża się do minimalnego, dolewamy oleju. W miarę możliwości używamy takiego samego oleju, jaki był nalany do silnika. Bardziej ryzykowne jest mieszanie ze sobą różnych olejów, szczególnie jeśli mają odmienne parametry. Teoretycznie wszystkie oleje silnikowe są ze sobą mieszalne, ale dolewka oleju gorszej jakości powoduje, że cały olej traci swoje parametry. Tak czy inaczej bezpieczniej jest doraźnie dolać "na chwilę" nawet gorszego oleju, niż chociaż przez moment jeździć na sucho! Potem jak najszybciej wymieniamy cały olej na nowy! Oleju dolewamy tylko do schłodzonego silnika! Skąd te wycieki? Wycieki oleju mogą wynikać z uszkodzenia uszczelek i uszczelniaczy spowodowanego starzeniem się materiału lub zużyciem eksploatacyjnym. Nie wolno ich nigdy lekceważyć. Kapiący olej zagraża środowisku naturalnemu, niszczy elementy gumowe, a nawet jeśli trafi na rozgrzany wydech, grozi pożarem. Uwaga! Wycieki oleju mogą świadczyć o zaawansowanym zużyciu auta - jeżeli silnik ma zużyte pierścienie tłokowe i gładzie cylindrów, dochodzi do wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej. Gazy wypychają olej przez uszczelki. Normy zużycia oleju - Opel Astra Classic 1.6 16V do 1,6 l/tys. km - Mitsubishi Space Star GDI do 1,0 l/tys. km ... nie spalaja oleju
Źródło: bmw5er.pl/viewtopic.php?t=3349


Powered by WordPress, © anty – ANTY TOKIO - HOTEL !!!…