powody piszczenia paska alternatora

anty – ANTY TOKIO - HOTEL !!!…

Temat: Piszczący pasek klinowy alternatora
A jak naciągasz ten pasek??? Bo ja lekko luzowałem śrube mocowania alternatora a potem bralem jakiś drewniany kołek i młotkiem 2-3 razy udeżałem przez ten kołek w to mocowanie alternatora i zawsze było git. Tylko nie za mocno bo za bardzo naciągnięty to też niezbyt dobrze. Możliwe też że masz jakieś lewe rolki i to jest powód piszczenia. Najlepiej kup pasek odpowiedni ... tak zwał ale możliwe że są krzywe i bedą piszczeć.
Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=10578



Temat: Piszczy koło
Cholera ja mam to samo. Pasek Bosch napinacz SKF mają ok.10tyś. km. Wydaje mi się,ze piszczy mi alternator.I teraz nie wiem czy to się jakoś regeneruje? Piszczy tam delikatnie łożysko czy coś innego.Zaczęło nagle bez powodu. Jest sens to naprawiać i jakie są koszty bo na szrotach cena zaczyna się od 100zł. za alternator Czy psiknąć tam czymś i przestanie?
Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=74018


Temat: Głośne piszczenie pod maską jak w temacie
Witam serdecznie. Od wczoraj zauwazyłem cos niepokojącego w mojej viki. Otóż na rozgrzanym sinlniku coś bardzo głośno piszczy pod maską nie wiem i nie mam pojecia co to może być dźwiek ... ale nie wiem co moze być powodem takiego hałasu. Jeśli ktoś wie miał taki przypadek lub potrafi pomóc to był bym wdzięczny:) kolego przyczyna takiego głośnego piszczenia pod maską może być zatarta rolka napinacza rozrządu , napinacz paska napędu osprzetu silnika bądz tak jak u mnie zużyte łożyska w alternatorze... działaj szybko bo gdy coś się zatrze ....Stoisz przy rolce rozrządu koszty...
Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=77623


Temat: Piszczenie paska wielorowkowego i hałas napinacza + wymiana śrub mocujących sprężarkę
Dzień dobry Według mnie to pasek wielorowkowy (wiloklinowy) napędzający klimatyzację i alternator piszczy z powodu złej konstrukcji napinacza który nie spełnia swojej roli. Ja z tym piszczeniem to walczę już 3 lata. Na początku powymieniałem same łożyska rolki prowadzącej i napinacza, potem kupiłem nie oryginalny pasek , piszczenie ustało ale na około 2 miesiące. następnie kupiłem nowy oryginalny napinacz za 1600zł i nowy oryginalny pasek i piszczenie też ustało ale na około 4 miesiące, aż jego rowki się znowu nie wytarły. Teraz piszczy znowu i szczerze powiem że już nic nie wymieniam, bo to jest głupota. Mam starego 20letniego nissan i raz w nim wymieniałem pasek alternatora. A tu wynika z tego że pasek by trzeba było wymieniać co jakieś 10000 km. To w końcu to jest to samochód czy pudło które ma stać i ładnie wyglądać. Najlepsze rozwiązanie to jeździć z piszczącym paskiem. Przecież to tylko piszczy przy ruszaniu. Z mojej obserwacji wynika że ... 000km. Przecież na logikę w kontakcie paska z metalowym kołem, normalne że metalowe koło (rowki) nie wytrą się aż tak by trzeba było je wymieniać. Tak naprawdę to ci w serwisach mazdy to tak gadają trzy po trzy razy pietnaście, żeby wymieniać i im kasę nabijać. I tak strzelają z diagnozą. Wiem bo sam pracowałem w serwisie. Co do piszczenia to zauważyłem, że pasek mniej piszczy lub wogólę nie piszczy gdy jest mokro i gdy włączy się klimę.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=62930


Temat: Klimatyzacja - Po jej załączeniu następuje spadek mocy.
niej jest nie tak, znawcą nie jestem po prostu poddaje pomysł przyczyny tego spadku, może ktoś wysili umysł i nad tym pomysli Pozdrawiam
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=13669


Temat: Napinacz wymiana samej rolki Kappa,Lybra,Thesis
napisane, że miałem wymieniany rozrząd kompletny i pasek klinowy. I tak też wygląda. Wiec nie widze powodu do wymiany kompletu po przebiegu 22tys kilometrów. Wczoraj odkreciłem tylko górę tej bocznej pokrywy rozrządu i popatrzyłem na pasek rozrządu. Wydawał sie lekko luźny - w sensie - słabo naszpanowany. Zresztą nie wiem jak powinien byc wiec trudno mi powiedzieć. Czy to może być przyczyna? Że np. w zimie materiały sie kurczą i napiecie pasków i rolek sie zwiększa a w lecie sie rozciąga i piszczy ? Jeśli znacie taki przypadek lub węszycie jakieś rozwiązanie - to piszcie bo we wtorek zostawiam auto u mechanika i coś muszę zadecydować. Swoją drogą nie bez przyczyny pisze w tym wątku a mojej sprawie bo może wymiana takiej rolki załatwia...
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=19544


Temat: [t4 2.4] gwiżdżący alternator??
" />Witam. Mam taki problem. Otóż gdy dodaje gazu w okolicach alternatora słychać taki świst i mam pytanko jaki może być tego powód. Jeżeli chodzi o alternator to był on ostatnio zregenerowany a pasek był wymieniany i raczej jest dobrze naciągnięty. A może w ogóle jakieś inne przyczyny?? Pomóżcie proszę;)
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=7437


Temat: Elektryka, alternator, może co inne. Potrzeba rady.
które jest w stanie agonalnym i chyba lada dzień się rozpadnie. A ciężko sprawdzić bo zawsze jak patrzę pod maskę, to akurat wtedy na złość piszczeć nie chce. Jak podkręci się obroty lampka gaśnie, więc to chyba jednak alternator albo pasek. Na wyłączonym silniku napięcie na klemach dochodzi do 12,8 - 13V. Po włączeniu silnika dochodzi do 14 z groszami. Według instrukcji tyle powinno być przy włączonym silniku i sprawnym ładowaniu. Kiedy podkręcę obroty tak, żeby lampka zgasła napięcie dochodzi do 15V. Ciężko bez kanału bawić się w regulację napięcia paska. Nie mam ... powodu gaśnie (nawet wtedy gdy mam włączone wszystkie odbiorniki prądu). Może coś się "nie styka"? Może alternator zdycha? Jakieś pomysły?
Źródło: forum.twingo.pl/viewtopic.php?t=6124


Temat: Kontrola naciągu paska rozrządu
Cześć, ostatnio coś piszczy w silniku mojego Kangura (F8Q), w okolicy pompy wtryskowej, alternatora, sprężarki, ale nie mogę dojść co to jest (alternator, napinacz, pompa?). Pomacałem pasek rozrządu i nieco się zdziwiłem - naciskając go między kołem pasowym rozrządu a kołem pasowym pompy wtryskowej, ustępuje dość wyraźnie ok 1-2 cm. W mojej Fiatowskiej benzynówce pasek jest mocniej naciągnięty - na podobnym odcinku muszę się mocniej przyłożyć. Pytanie: czy pasek ma być luźny czy raczej jak struna? Dopiero 14-tego idzie na warsztat (ach te terminy...), a do tego czasu chyba postawię go na kołki i przeproszę się do Fiata 'Paździocha' Fiorino'90. Jest powód do paniki? Pozdrawiam Michał
Źródło: klubkangoo.pl/forum/viewtopic.php?t=7381


Temat: Łożysko w alternatorze
To chyba pierwsza tego typu usterka na forum. Objawy: 1. Na biegu jałowym słychać "szuranie" (piszczenie) wydobywające się z alternatora, okresowo co ~30 sekund. 2. Patrząc na pasek klinowy z góry przy alternatorze widać "osiewanie" lewo-prawo (prostopadle do jego ruchu). Na obrotach powyżej 2000 "szuranie" wydobywa się z alternatora cały czas. 2 tygodnie temu były wymienione: mostek diodowy, regulator napięcia i łożysko. Nie wymieniałem tego osobiście więc nie wiem jak zostało to złożone do kupy. Jutro skontaktuje się z elektrykiem, który przy tym majstrował. Pytanie do Was: Co może być powodem "szurania" (pisków) w alternatorze?
Źródło: skodafelicia.pl/viewtopic.php?t=2995


Temat: Felicja 1.9 D pisk na zimnym silniku
(...) Ewidentnie piszczy coś w okolicy paska przy dużym obciążeniu. Jak zaniknie napięcie na świecach żarowych pisk zanika. No najprawdopodobnie pasek w wyniku dużego obciążenia. Ale proble tkwi w tym co ten pisk powoduje. (...) Właściwie odpowiedziałeś sam na swoje pytanie Podczas grzania świec żarowych (gdy silnik już pracuje) alternator pobiera dużo więcej energii mechanicznej. Obciążenie mechaniczne jest większe niż siła tarcia na styku pasek-koło pasowe powodując poślizg. Oto powód pisku. Oddzielnym zagadnieniem jest pytanie: Jak wyeliminować poślizg paska? Można zastosować pasek lepszej jakości; sprawdzić czy koła pasowe pracują w jednej linii, czy nic nie jest "przekoszone"? Piski paska klinowego w wyniku jego poślizgu są częstym zjawiskiem i jeśli występują sporadycznie, w ekstremalnych warunkach pogodowych nie ma się czym przejmować. Jeśli zdarzają się często...
Źródło: skodafelicia.pl/viewtopic.php?t=3036


Temat: [w201/w124] Dziwne piszczenie w samochodzie podczas mrozu
A może to jest alternator bo on też piszczy jak dostanie wilgoci Alternator nie piszczy, to piszczy pasek. Powód słaby naciąg paska lub zbyt duży opór alternatora. Wiadomo że chwilę po porannym rozruchu gdy zabierzemy trochę prądu z aku, załączymy światła itd alternator ma za zadanie szybko to uzupełnić stąd stawia duży opór i pasek się ślizga.
Źródło: mb201-124.eu/viewtopic.php?t=7075


Temat: [MK3] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Ps. Kiedyś jakieś 2 lata temu ścięło mi na trasie klin (mechanicy nie wiedzieli jakim cudem) i wtedy wszystkie zawory, "szklanki" były do wymiany, jestem z tego powodu trochę uczulony i...
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67570


Temat: piski wokolicach rozrządu mk3 1,9tdi
U MNIE TEŻ PISZCZY ALE TYLKO NA ZIMNYM SILNIKU I TO JEST CHYBA ALTERNATOR, PO 5 MIN PRZESTAJE I JEST CICHO (WCZORAJ PADŁ MI AKUMULATOR WIEC TO CHYBA BYŁ POWÓD - BYŁ SŁABY I NA ZIMNYM PO DŁUŻSZEJ PRZERWIE 2,3 DNI ALTERNATOR BYŁ OBCIĄŻĄONY I CHYBA PASEK PISZCZAŁ) - POZDROWIENIA, ZOBACZYMY JAK TERAZ BĘDZIE PO WYMIANE NA NOWY AKUMULATOR
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=14030


Temat: skrzypi, piszczy po wymianie rozrządu
" />Byłem u mechanika na wymianie paska rozrządu, rolka napinacza została stara bo byłą w bardzo dobrym stanie, wymienione zostały także pasek od wspomagania i od alternatora. I pojawia sie problem coś zaczęło Kur... piszczec i to dość denerwujące lekko zapiszczy przy odpaleniu, przy ruszania i podczas jazdy po nierównościach skrzypy jak nie wiem co... czy to coś z paskami czy może ... jakiego powodu piszczy.... ratujcie!!
Źródło: civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=4717


Temat: piszczenie po rozruchu zimnego silnika....:/
Drogi mój przyjacielu "gelo8705" zagaszenie twojej nieopartej wiedzy zacznę od podstaw fizyki... Konstruktorzy skonstruowali pasek klinowy z gumy... po co?? bo guma wraz z kółkiem od pompy wspomagania ma mieć jak największe tarcie... układ ten mam za zadanie napędzanie urządzenia (w tym przypadku pompy, ale może być to i alternator) które wywołuje pewien opór obracania... gdyby nie tarcie pasek ślizgałby się po kółku i powodował piszczenie jak to ma miejsce u kolegi... Piszczenie może być spowodowane słabym naciągiem paska bądz jego wyeksploatowaniem... nawet kształt paska jest obmyślony tak aby przy naciągnięciu jak najbardziej ... czy środek to zmiękczania gumy które to właśnie poprawiły by sytuację i zwiększyły tarcie... Ale nie tam pisze smar penetrujący... Wytłumacz mi kolego jak smarem poprawiłeś tarcie paska z kółkiem i zlikwidowałeś piszczenie Wiesz co zrobiłeś?? To tak jakby piszczały ci hamulce a ty wysmarował byś je smarem i twierdził że jest lux bo już nie piszczą... A kolega nie chciał usunąć pisczenia tylko powód piszczenia... I błagam was koledzy... jak nie jesteście w 200% pewni, że wasza teoria jest pewna to nie rzucajcie się jak kolega "gelo8705"...
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=82597


Temat: Wymiana paska od turbiny. Szarpie przy 2000 obrotów, piski i jasny dym z wydechu - objawy zniknęły
... normie, ok 7l/100km. Żadnych płynów ustrojowych w samochodzie nie ubywa. Objawy zupełnie zniknęły, co mnie bardzo cieszy, jednak nie do końca jestem z tego powodu zadowolony, gdyż nie wiem co dokładnie...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=34816


Temat: Użytkownicy 2,5 TD.. Potrzebna pomoc!!!!
" />Witajcie, Ja ostatnio znów przerabiam temat paska osprzętu i rolek. Od jakiegoś czasu zaczeło mi dosyć mocno piszczeć na wolnych obrotach przez kilka minut po uruchomieniu na zimnym silniku, w przedziale obrotów ok 1000- 1200 obr/min. Trudno było stwierdzić co było powodem. Zacząłem od regeneracji alternatora - wymiana łożysk (120 PLN). Były już wyjechane. Poskładałem, uruchamiam i dalej piszczy. No to ... już chodziła. Też firmy SNR (183 PLN). Po założeniu jest zdecydowanie lepiej, ale dalej popiskuje. No to już zgłupiałem i zaczeło brakować mi pomsłów. Wymieniłem jeszcze pasek na nowy, firmy Continental, ... gdzieś się nie rozwulkanizowała guma (bo ono jest dwuczęściowe połączone warstwą gumy) i nie puszcza, albo tak się wytarło, że pasek odpowiednio nie dolega. Muszę to jeszcze obadać. Porobię jakieś znaczniki...
Źródło: p605.foxnet.pl/phpbb2/viewtopic.php?t=1595


Temat: Podczas jazdy świeci sie kontrolka akumulatora
Czyzby padl alternator? sa inne przyczyny? powodow moze byc kilka, na poczatku sprawdz naciagniecie paska, jesli jest okej, to moze szczatki sa do wymiany, jesli nie szczotki to alternator nawala...
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=79945


Temat: Nieświecąca kontrolka ładowania.
zapomniałem dodać że piszczał mi pasek od 2 dni i myślałem że to z powodu wilgoci. Po pracy zonk - nie mogłem odpalić. Po przekręceniu kluczyka miałem wrażenie jakby wspomaganie weszło...
Źródło: graphiplus.home.pl/astra/viewtopic.php?t=10156


Temat: Y - wentylator chłodnicy
" />Sorry że sę czepiam, jak już Wujek zauważył alternator ma delikatnie mówiąc goooowno do temperatury silnika. błędne wskazania mogą wynikać z kilku przyczyn: 1. walnięty czujnik (i tu się rodzi ... się przegrzewa) 3. uszkodzony stabilizator napięcia pod zespołem zegarów ( w takiej sytuacji głupieja pozostałe wskaźniki (napięcie i poziom paliwa) Akumulator moze zdechnąć z kilku powodów zupełnie nie związanych z alternatorem; ... ślizga pasek, mrozy, brudne lub luźne klemy itd. Czy zostalo zmierzone napięcie i prąd ładowania alternatora? Jakie były wartości? Słabe ladowanie nie musi oznaczac wymiany całości (wystarczą szczotki, regulator lub diody wzbudzenia -a to są grosze). Opisz dokładnie objawy. Czy o wymianie alternatora zadecydowała tylko rozmowa telefoniczna? BEZ żadnych pomiarów? Nie świeciła/jarzyła się kontrolka ładowania? Jeżeli tak to jestem niemal pewny że zostałaś beszczelnie naciągnięta! Problemy z temperaturą silnika mogą mieć trzy główne przyczyny 1) Brudna (zapchana) chłodnica 2) walnięty termostat - nie otwiera (sprawdzić go można w sposób bardzo prosty) - po...
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=3624


Temat: Samochody
delikatnie faktycznie to czuc, a skoro mozna lepiej.... ;) akumulator zbadany sprzetem profesjonalnym, poziom naładowania 78% sprawnosc 87% takze aku nowka alternator na full obciazenia ładuje prawie 15V ale ponoc te auta chleja tyle prądu ze tak to u nich wygląda.... a co najwazniejsze obecny pasek piszczy, jest zle naciagniety, zurzyty, albo kiepskiej jakosci, piszczenie czasem przechodzi, ale w takiej furze to ... wyswietlacz. bardzo fajnie za dalo sie tak zrobic. genialne rozwiązania tworzą piękną i porzyteczna całość takie właśnie jest BMW, myślałem że Będziesz Mega Wieśniakiem ma przypiętą łatke z niebyle powodu, teraz...
Źródło: uvision.pl/viewtopic.php?t=65


Powered by WordPress, © anty – ANTY TOKIO - HOTEL !!!…